معرفی روش های کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی

روش های کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی

روش های کاهش گرمای گوشی حین بازی از مهم ترین نکاتی است که گیمرها باید به آن توجه کنند. بازی های موبایلی از زمان عرضه بازی پابجی موبایل رونق گرفته است.

پس از آن، بازی هایی مانند Fortnite و کالاف دیوتی موبایل نیز وارد میدان شدند. با افزایش روز به روز گیمرهای موبایل و استفاده طولانی تر از گوشی هوشمند ، خنک نگه داشتن دستگاه شما ضروری است.

ما در این مقاله به نکات و ترفندهایی در جهت کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی خواهیم پرداخت. تا به این طریق از آسیب دیدن تلفن همراه به دلیل گرمای بیش از حد جلوگیری و محافظت کنیم. این راهکارها مشکلات گرمایش گوشی هوشمند شما را برطرف می کند.

معرفی روش های کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی

چه راهکارهایی به کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی کمک می کند ؟

راه های بسیاری برای کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی وجود دارد که ما به بررسی چند مورد از مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت. این روش ها عبارتند از :

استفاده از فن های خنک کننده مناسب برای موبایل :

فن خنک کننده موبایل و تبلت به شما کمک می کند تا گوشی خود را خنک نگهدارید. زیرا بازی و کار با گوشی به مدت طولانی عامل اصلی داغ کردن گوشی است.

پس برای رفع این گرما گوشی نیز به یک فن خنک کننده نیاز دارید. اگر شما به صورت آنلاین یا چند نفره با گوشی بازی می کنید، گوشی شما بیش از حد گرم می شود و می تواند برای شما و دستگاه شما بسیار مضر باشد.

بنابراین، گوشی را خنک نگه دارید. اگر شما به طور مداوم با گوشی خود کار یا بازی می کنید پس یک فن با کیفیت خوب برای شما ضروری است.

هنگام بازی با تلفن همراه، کنترل دمای موبایل بسیار مهم است. برخلاف لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، گوشی‌های بازی به استثنای چند مورد، دارای فن یا دریچه‌های خنک‌کننده نیستند.

برای مقابله با این موضوع، می‌توانید روی یک فن خنک‌کننده موبایل سرمایه‌گذاری کنید، که می‌تواند به شما کمک کند در طول جلسات بازی طولانی‌تر از خفه شدن CPU و GPU جلوگیری کنید. فن های خنک کننده سیار دارای یک هیت سینک کوچک و یک فن با چرخش سریع و شلیک به بیرون هستند. این فن اجازه می‌دهد تا گرما را از پنل پشتی گوشی شما بمکد و آن را به بیرون دفع کند. سپس دمای داخلی را کنترل کرده و با جلوگیری از دریچه گاز، عملکرد را حفظ کند.

مطلب پیشنهادی : بهترین فن خنک کننده گوشی موبایل (معرفی 10 مدل محبوب بازار)

تاثیر کم کردن درجه روشنایی صفحه موبایل روی کاهش گرما

روشنایی کم گوشی یکی از راه های کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی است. استفاده از دستگاه با تنظیمات روشنایی بالا می تواند باعث گرم شدن زیاد دستگاه شما شود. هر چه پنل نمایشگر نور بیشتری تولید کند، در نتیجه گرمای بیشتری تولید می کند.

بهترین راه برای غلبه بر این مشکل استفاده از گوشی ها یا تبلت های خود با حداقل روشنایی در داخل خانه است. در بیرون نیز از تماس مستقیم دستگاه خود با نور خورشید در حین بازی خودداری کنید. زیرا نور آفتاب می تواند آسیب جدی به گوشی شما وارد کند و همچنین ممکن است صفحه نمایش شما گرم شود.

همچنین، روشنایی خودکار را از تنظیمات خاموش کنید. این کار باعث خاموش شدن سنسور مجاور شده و باعث می شود پردازنده از قدرت پردازش کمتری استفاده کند و در نتیجه گرمای کمتری را مصرف کند.

تاثیر خاموش کردن سنسورها برای کاهش دمای گوشی

مطمئن شوید که سنسورهای دیگر که در حال استفاده از آن ها نیستید، خاموش باشند. معمولاً این سنسورها در پس‌زمینه کار می‌کنند و باتری شما را به سرعت تخلیه می‌کنند و دستگاه شما گرمای بیشتری تولید می‌کند. وقتی یک بازی را راه اندازی می کنید، فقط به داده های تلفن همراه و یا Wi-Fi نیاز دارد.

در نتیجه می‌توانید حسگرهایی مانند موقعیت مکانی GPS و بلوتوث را خاموش کنید. اینها نه تنها مقداری از باتری اضافی شما را ذخیره می کنند، بلکه دمای دستگاه شما را نیز کاهش می دهند.

با وجود سنسورهای بیشتر در پس‌زمینه، پردازنده نیاز به باتری بیشتری دارد و دستگاه شما را بیشتر گرم می‌کند. خاموش کردن این سنسورها به کاهش گرمای موبایل حین اجرای بازی کمک می کند.

استفاده از دستگاه با تنظیمات روشنایی بالا می تواند باعث گرم شدن زیاد دستگاه شما شود.
استفاده از دستگاه با تنظیمات روشنایی بالا می تواند باعث گرم شدن زیاد دستگاه شما شود.

برای کاهش گرمای موبایل رم گوشی را خالی کنید

قبل از راه اندازی هر بازی، تمام برنامه های در حال اجرا خود را ببندید. اجرای بازی به تنهایی دستگاه شما را از برخی کارهای پس زمینه خلاص می کند و در نتیجه احتمال گرم شدن را به حداقل می رساند.

اگر هر بار یک برنامه را اجرا کنید، تلفن شما از کمترین توان پردازشی ممکن استفاده خواهد کرد. هرچه قدرت پردازش گوشی شما کمتر باشد، دمای گوشی شما پایین تر خواهد بود. امروزه بسیاری از شرکت ها نرم افزارهای bloatware یا برنامه های ناخواسته زیادی را در سیستم عامل گوشی اضافه می کنند.

این برنامه ها باعث ایجاد مشکلات جدی گرمایش گوشی هوشمند در موبایل یا تبلت شما می شوند. حذف برنامه های ناخواسته این مشکل را به یکباره برطرف می کند. همچنین، برنامه هایی وجود دارند که ادعا می کنند دستگاه شما را خنک یا بهبود می بخشند.

چنین برنامه هایی برای پاکسازی و خنک کردن گوشی نصب نکنید. این برنامه ها هیچ کار خاصی بر روی گوشی شما انجام نمی دهند. اگر چنین برنامه‌ای روی دستگاه شما نصب شده است، فوراً آن را حذف نصب کنید. قبل از شروع بازی مطمئن شوید که هیچ برنامه ای در پس زمینه باز نیست.

قبل از راه اندازی هر بازی، تمام برنامه های در حال اجرا خود را ببندید.
قبل از راه اندازی هر بازی، تمام برنامه های در حال اجرا خود را ببندید.

برای خنک نگه داشتن گوشی هوشمند خود قاب گوشی را بردارید

قاب گوشی نقش بسیار مهمی در محافظت از گوشی دارد. اما اکثر قاب های گوشی از پلاستیک یا چرم ساخته شده اند، مخصوصا قاب های سنگین. این قاب ها در عین اینکه از گوشی محافظت می کنند، به طور ناخواسته حالت عایق برای گوشی ایجاد می کنند که باعث گرمای گوشی می شود و هیچ گونه راهی برای خنک شدن گوشی ایجاد نمی کنند.

بنابراین وقتی تصمیم می‌گیرید ساعت‌ها با گوشی خود بازی کنید، به شدت توصیه می‌شود که قاب خود را بردارید و به گوشی اجازه خنک شدن بدهید.

این تضمین می کند که حتی وقتی تلفن شما گرم می شود، می تواند به سرعت خنک شود. یکی از راه های کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی همین برداشتن قاب گوشی است که نقش بسزایی در خنک شدن آن دارد.

برای جلوگیری از گرمای بیش از حد گوشی از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد اما هرگز برای گوشی شما مفید نیست. نور خورشید یک منبع خارجی گرما است .

گرمای اضافی به اجزای داخلی دستگاه شما آسیب وارد می کند که به نوبه خود بر عملکرد و طول عمر گوشی تأثیر می گذارد. به یاد داشته باشید که هنگام بازی در فضای باز نیز باید روشنایی را افزایش دهید که این نیز به گرمای بیش از حد گوشی کمک می کند. هر وسیله الکترونیکی به سادگی در زیر نور مستقیم خورشید گرم می شود.

اما وقتی از گوشی که در معرض آفتاب قرار دارد برای کارهای فشرده مانند : بازی یا تماس های طولانی استفاده می کنید، استفاده از این برنامه ها دستگاه را بیش از حد معمول گرم می کند.

تمام برنامه های خنک کننده گوشی موجود در موبایل خود را حذف نصب کنید

از استفاده از تمام برنامه هایی که ادعا می کنند می توانند گوشی شما را خنک کنند خودداری کنید. عقل سلیم این است که نصب یک برنامه اضافی و اجرای آن، بخشی از منابع گوشی هوشمند شما را اشغال می کند.

در واقع، اگر یک برنامه اضافی در کنار سایر برنامه های خود اجرا کنید، احتمال داغ شدن دستگاه شما بیشتر است. برنامه های به اصطلاح «خنک کننده» هرگز کار نمی کنند .

برخی از این برنامه ها حتی برای سرقت اطلاعات شخصی شما استفاده می شوند. همچنین، اکثر این برنامه‌ها با بستن برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند کار می‌کنند.

این ممکن است بر تجربه کاربری شما در کارهای مختلف به غیر از بازی تأثیر منفی بگذارد. به این دلایل، همیشه بدون داشتن برنامه هایی که ادعا می کنند می توانند گوشی شما را خنک کنند، وضعیت بهتری خواهید داشت. هیچ برنامه خنک کننده ای در کاهش گرمای گوشی در حین اجرای بازی تاثیر ندارد.

تمام برنامه های خنک کننده گوشی موجود در موبایل خود را حذف نصب کنید.
تمام برنامه های خنک کننده گوشی موجود در موبایل خود را حذف نصب کنید.

ما بین بازی ها به گوشی خود استراحت دهید.

اگر می دانید که قرار است یک بازی خاص را برای مدت طولانی انجام دهید، سعی کنید در بین مراحل و جلسات بازی به گوشی استراحت دهید.

این استراحت دادن بر روی کاهش گرمای موبایل حین اجرای بازی تاثیر به سزایی خواهد داشت. از طرفی دیگر گزینه خوبی برای خنک شدن گوشی موبایل قبل از اینکه دوباره به بازی خاص بپردازید است. یک استراحت پنج دقیقه ای هر نیم ساعت برای شما و گوشی هوشمندتان کافی است.

هنگام شارژ گوشی از انجام بازی خودداری کنید

یکی از راه های کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی این است که در هنگام شارژ کردن دستگاه، با گوشی هوشمند خود بازی نکنید. به خصوص اگر در حین بازی متوجه داغ شدن دستگاه شدید. بازی و شارژ کردن دستگاه، هر دوی اینها دو فعالیتی هستند که مقدار زیادی از باتری را می‌خواهند و باعث می‌شوند با سرعتی سریع نسبت به معمول گرم شود.

بنابراین، به هر قیمتی باید از این کار اجتناب کرد، مگر اینکه یک تلفن بازی محکم مانند تلفن Asus ROG با فناوری خنک‌کننده سفارشی برای این نوع چیدمان ساخته شده باشد.

داشتن مشکل نرم افزاری در موبایل :

اگر دستگاه اندرویدی شما بدون انجام کارهای فشرده مانند بازی یا تماس های ویدیویی طولانی خیلی داغ می شود، ممکن است مشکل نرم افزاری باعث آن شده باشد.

خوب است دستگاه را با آخرین به‌روزرسانی سیستم که ممکن است در دسترس است به‌روزرسانی کنید. یا برنامه‌هایی که نیاز به باتری بیشتری دارند و در پس‌زمینه اجرا می‌شوند را با استفاده از آمار باتری در برنامه تنظیمات پیدا و حذف کنید.

یکی از راه های کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی این است که هنگام شارژ گوشی از انجام بازی خودداری کنید.
یکی از راه های کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی این است که هنگام شارژ گوشی از انجام بازی خودداری کنید.

یک برنامه خوب مانیتورینگ باتری برای کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی نصب کنید

گوشی‌های ما باتری‌های لیتیوم یونی دارند که ممکن است عمر بسیار خوبی داشته باشند، اما این باتری‌ها همچنان در معرض آسیب و گرم شدن بیش از حد هستند. یک برنامه خوب نظارت بر باتری می تواند نجات دهنده واقعی باشد.

از بررسی برنامه‌هایی که روی باتری گوشی شما تأثیر می‌گذارند تا نظارت بر سلامت خود باتری، این برنامه‌ها در رفع مشکل گرمای بیش از حد گوشی کار بسیار خوبی انجام می‌دهند.

بدافزارها را بررسی کنید

اگر تلفن شما دارای بدافزار باشد، مشخص نخواهد شد. در واقع، احتمالاً به همین دلیل است که برای ایمن کردن تلفن خود باید یک برنامه ضد ویروس مناسب داشته باشید. بدافزار معمولاً در پس‌زمینه فعال است و می‌تواند سیستم تلفن شما را خراب کند و به طور ناخواسته به تلفن شما فشار وارد کند. بنابراین حتماً بررسی کنید که آیا چیز مخربی در گوشی شما وجود دارد یا خیر و در اولین فرصت آن را حذف کنید.

این نکات مطمئناً نتایج خوبی در کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی به شما می دهد. همچنین توصیه می کنیم که گوشی خود را کمتر در معرض آفتاب قرار دهید و بعد از هر جلسه بازی طولانی به گوشی خود استراحت دهید.

به غیر از این راهکارها، فن‌های خنک کننده ای در بازار وجود دارند که به پشت گوشی هوشمند متصل می‌شوند، این فن‌ها نیز به خنک کردن دستگاه شما کمک می‌کنند. شما نیز برای کاهش گرمای گوشی حین اجرای بازی می توانید یکی از آن ها را خریداری کنید.


منابع:

۲ دیدگاه برای “کاهش گرمای گوشی حین بازی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه