تفاوت بازی گارنا فری فایر با بازی کالاف دیوتی و بازی پابجی موبایل

آیا بازی گارنا فری فایر به اندازه بازی کالاف دیوتی موبایل و پابجی موبایل جذاب است ؟

بازی گارنا فری فایر با وجود اینکه چند ماه پیش راه اندازی شده اما طرفداران زیادی را به دست آورده است.  صحنه بازی های موبایلی در چند سال گذشته به شدت رشد کرده است.

این منجر به شورش بسیاری از بازی های بتل رویال موبایل شد. ما معتقدیم که 3 بازی برتر نبرد رویال موبایل شامل : بازی کالاف دیوتی موبایل، بازی گارنا فری فایر و بازی پابجی موبایل هستند.

در این مقاله، به بررسی اجمالی و بیان تفاوت های بازی گارنا فری فایر، کالاف دیوتی موبایل و بازی پابجی موبایل خواهیم پرداخت تا بررسی کنیم کدام بازی بهتر است.

تفاوت بازی گارنا فری فایر با بازی کالاف دیوتی و بازی پابجی موبایل
تفاوت بازی گارنا فری فایر با بازی کالاف دیوتی و بازی پابجی موبایل

بازی کالاف دیوتی موبایل  نسخه موبایل فرنچایز محبوب بازی FPS Call Of Duty است

این بازی مانند بازی های پیشین خود بسیار محبوب است. در حالی که بازی گارنا فری فایر نسخه بهبودیافته Free Fire است که از روی نام قبلی آن قابل پیش بینی است.

در مقابل بازی پابجی موبایل یک برنامه بازی در تلفن همراه اندرویدی است که به فرد امکان می دهد به روش سنتی با چندین ویژگی بازی کند. در پابجی، گیم پلی بازی بسیار روان و حتی در حالت سوم شخص است.

بنابراین وقتی شخصی از منظر بازی به آن نگاه می کند، Pubg بهترین گزینه برای بازی است. در این بازی میدان نبرد بازیکنان ناشناخته است. بیایید نگاهی به این بازی در مقابل بازی کالاف دیوتی موبایل و بازی پابجی موبایل بیندازیم تا جنبه‌های مختلف مانند گرافیک، حالت‌های بازی و موارد دیگر را با هم مقایسه کنیم.

این بازی با وجود اینکه چند ماه پیش راه اندازی شده اما طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.
این بازی با وجود اینکه چند ماه پیش راه اندازی شده اما طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

تفاوت بین بازی گارنا فری فایر و بازی کالاف دیوتی موبایل در چیست ؟

بسیاری از بازی های ویدیویی پس از PUBG مانند گارنا فری فایر و کالاف دیوتی موبایل محبوبیت پیدا کرده که یکی از بهترین بازی های بتل رویال را به بازیکن ارائه می دهد. این دو بازی در سراسر جهان محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده اند.

هر دو بازی تقریباً بر روی یک مکانیک اجرا می شوند. اما تفاوت های قابل مشاهده ای بین آنها وجود دارد. یکی از تفاوت ها این دو بازی در تعداد بازیکنان در بازی است. بازی گارنا فری فایر تعداد بازیکنان بازی را به 50 بازیکن محدود می کند.

در حالی که در بازی کالاف دیوتی، درست مانند بازی پابجی موبایل، 100 بازیکن در یک بازی وجود دارد. همچنین مسابقات بازی فری فایر کوتاهتر هستند و زمان بسیار کمی برای تکمیل یک نبرد نیاز است. در مقابل مسابقات بازی Call of Duty به دلیل تعداد نقشه‌های بیشتر، طولانی‌تر بوده و هر نبرد تا 30 دقیقه به طول می انجامد.

در این بازی درست همانند بازی پابجی موبایل، 100 بازیکن در یک بازی وجود دارد.
در این بازی درست همانند بازی پابجی موبایل، 100 بازیکن در یک بازی وجود دارد.

آماری از بازی گارنا فری فایر

بازی گارنا فری فایر همچنین با نام Free Fire Battlegrounds شناخته می شود. این بازی توسط 111 Dots Studio در سنگاپور تولید شده است. این بازی توسط Garena برای گیمرهای موبایل در سال 2017 منتشر شد.

این بازی در سال 2019 آنقدر محبوبیت پیدا کرد که از مرز 1 میلیارد دانلود عبور کرد و جایزه “بهترین بازی محبوب ” را از آن خود کرد.

گارنا فری فایر بازی است که دارای یک بسته دوگانه اکشن و ماجراجویی می باشد که از دید سوم شخص انجام می شود. بازی کالاف دیوتی موبایل یک بازی از دید اول شخص است که توسط شرکت Activision توسعه یافته در ایالات متحده منتشر شده است. این بازی در سال 2003 آغاز شد، زمانی که افراد کمی چنین بازی ای را انجام می دادند.

پیش از این، سری بازی ها در زمینه جنگ جهانی دوم، جنگ سرد و در مورد جهان آینده و فضای خارج از جهان بوده است. این بازی به تدریج با سری های مختلف بهبود یافت و اکنون روی Modern Warfare، Advanced Warfare و غیره متمرکز شده است.

پارامتر مقایسهگارنا فری فایرکالاف دیوتی موبایل
گیم پلیبازی های Fire رایگان و بسیار سریع هستند، پر از صحنه های اکشن و دارای 50 بازیکن.بازی کالاف دیوتی موبایل مبارزات طولانی تری دارد. دارای عناصر پویا در بازی است و 100 بازیکن در آن حضور دارند.
حالت های بازیحالت‌های بازی زیادی در این بازی در دسترس است مانند بازی رتبه‌بندی، کلاسیک، کلش اسکواد و غیره . این بازی بر روی بتل رویال تمرکز دارد.حالت های کمتری مانند Frontline، Domination، Search و Destroy و غیره دارد.
سلاح هااسلحه ها و ماشین آلات Free Fire متحرک به نظر می رسند و نمی توانند با COD مطابقت داشته باشند.COD دارای سلاح هایی است که واقع بینانه به نظر می رسند و هدف خاصی برای نبردهای مختلف دارد.
گرافیکگرافیک این بازی باعث می شود شما احساس کنید که یک کارتون است، اما نه به خوبی کالاف دیوتی موبایل.برخی از بهترین گرافیک ها را دارد و سلاح ها با جزئیات طراحی شده اند.
نقشه هادر مقایسه با کالاف دیوتی نقشه های بیشتری دارد. اما مدت زمان مبارزه در این نوع بازی بسیار کوتاه است.کالاف دیوتی موبایل فقط دو نقشه دارد: Alcatraz و Isolated. اما مدت زمان مبارزه در این بازی بسیار زیادتر است.
جدول مقایسه بین بازی گارنا فری فایر و بازی کالاف دیوتی موبایل

اینها چند تفاوت برجسته بین Free Fire در مقابل بازی کالاف دیوتی موبایل هستند. اکنون، بر اساس این طرح کلی، می توانید بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید یا هر دو را بازی کنید. اگرچه هر دوی آنها بازی های بتل رویال هستند، اما همچنان تجربیات متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورند.

تفاوت بین بازی گارنا فری فایر و کالاف دیوتی موبایل
تفاوت بین بازی گارنا فری فایر و کالاف دیوتی موبایل

تفاوت بین بازی گارنا فری فایر و بازی پابجی موبایل در چیست ؟

به دلیل محبوبیت بسیار زیاد هر دو عنوان بتل رویال، تعیین بهترین بازی بین پابجی موبایل و گارنا فری فایر طبق نظر طرفداران سخت است. هر دو بازی نیز با افزایش پایگاه کاربری مربوطه خود سازگار بوده اند. با این حال، علیرغم اینکه هر دو بازی به یک سبک ( بازی جنگی) می باشند اما تفاوت هایی با هم دارند.

حتی سیستم مورد نیاز هر دو بر عملکرد آنها در دستگاه های مختلف تأثیر می گذارد. معمولاً به دلیل بهینه سازی عالی سیستم، خروجی هر دو بازی در دستگاه های iOS و iPadOS چندان متفاوت نیست. با این حال، نتایج در طیف گسترده ای از دستگاه های اندرویدی موجود در بازار متفاوت است.

پابجی موبایل کیفیت گرافیکی انیمیشن شگفت انگیزی را ارائه می دهد.
پابجی موبایل کیفیت گرافیکی انیمیشن شگفت انگیزی را ارائه می دهد.

بازی پابجی موبایل یک ویژگی فوق العاده دارد که به آماده شدن قبل از رفتن به میدان جنگ از داخل هواپیما کمک می کند. امروزه این بازی توسط میلیاردها نفر در روز بازی می‌شود و تاثیر فوق‌العاده‌ای بر صنعت بازی‌های موبایلی داشته است.

پابجی که با Unreal Engine 4 ساخته شده است، بر کیفیت بصری، نقشه‌ها، تجربه تیراندازی و سایر جنبه‌ها تمرکز می‌کند و یک تجربه بتل رویال سورئال همه جانبه را برای بازیکنان به ارمغان می آورد .

در مقابل بازی گارنا فری فایر عمدتاً برای دستگاه هایی با رده پایین توسعه یافته است. بنابراین به طور گسترده ای کار خواهد کرد. این بازی تقریباً 500-600 مگابایت است.

گرافیک آن کمی کارتونی است، اما این چیزی است که می توانید از یک بازی 500 تا 600 مگابایتی انتظار داشته باشید. در این بازی کنترل ها خوب عمل می کنند و شما یک دکمه جداگانه برای دوی سرعت دارید .

در کل بازی خوبی است و اگر دستگاه رده پایینی دارید، مطمئناً می توانید آن را اجرا کرده و بازی کنید. با این حال اشکالات و باگ های زیادی نیز در این بازی وجود دارد.

تفاوت بازی گارنا فری فایر با بازی پابجی موبایل
تفاوت بازی گارنا فری فایر با بازی پابجی موبایل
پارامترهای مقایسهبازی گارنا فری فایربازی پابجی موبایل
نیاز اساسیبرای استفاده از این بازی، باید تلفن شما دارای اندروید 4.1 یا بالاتر باشد.برای استفاده از این بازی، شخص باید یک تلفن با اندروید 5.1 یا بالاتر داشته باشد.
گیم پلیاین بازی در نقشه های خود برای حالت های MP و BR تطبیق پذیری ارائه می دهد. حالت های بتل رویال و کلش اسکواد (MP) رتبه بندی شده و بدون رتبه با اتاق های سفارشی وجود دارد. بنابراین، Free Fire نیز دارای تنوع است، اما نه به اندازه بازی پابجی موبایل.بازی پابجی موبایل حالت‌های درون بازی زیادی دارد، از حالت کلاسیک BR تا Arcade BR تا TDM و سایر حالت‌های چند نفره. از این رو، بازیکنان از تنوع زیادی در نقشه های مختلف BR و MP برخوردار هستند.
نقشه هااین بازی دارای نقشه های زیادی مانند : برمودا، برزخ و کالاهاری و غیره است. اما مدت زمان مبارزه در این نوع بازی بسیار کوتاه است.پابجی 5 نقشه در اختیار بازیکنان قرار می دهد.
حالت بازیدر این بازی، کاربران برای دریافت Booyah باید شخصیت مناسب و پوستی قوی داشته باشند. همچنین در مکانیک، سلاح، گرافیک و مدت زمان بازی نیز تفاوت وجود دارد. بازی گارنا فری فایر دارای یک حالت BR سریع است که در 10 دقیقه به پایان می رسد و حداکثر 50 بازیکن را شامل می شود.بازی پابجی موبایل یک بازی مبتنی بر مهارت است. در این بازی همچون بازی کالاف دیوتی موبایل تعداد بازیکنان 100 نفر می باشد. پابجی دارای سلاح های بسیار مجهز و واقع بینانه می باشد که هر کدام برای هدف های خاصی طراحی شده و در نبردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.  
جدول مقایسه بازی ها

اگر می‌خواهید یک بازی سریع‌ با صحنه های اکشن بی‌وقفه و شخصیت‌های منحصربه‌فرد را تجربه کنید، Free Fire  بازی مناسبی برای شماست. اما کسانی که خود را بیشتر یک بازیکن تاکتیکی می دانند و به دنبال تجربه ای شبیه به زندگی واقعی هستند بهتر است که به سراغ بازی پابجی موبایل بروند.


منابع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه