بررسی اخبار و شایعات موجود درباره بازی GTA 6

بررسی اخبار و شایعات موجود درباره بازی  GTA 6

بازی GTA 6 ممکن است به طور رسمی معرفی نشده باشد، اما این امر مانع از انتشار اخبار و سایر شایعات اینترنتی نشده است. این بازی یکی دیگر از مجموعه بازی‌های موفق و جذاب Grand theft auto  یا همان GTA است. نسخه قبلی بازی یعنیGTA 5  بسیار موفق بوده است و نزدیک به 110 میلیون نسخه فروخته است!

بنابراین، عجیب نیست که طرفداران نسخه‌های قبلی، مشتاقانه به دنبال اخبار مرتبط با GTA  هستند. عملکرد شرکت Rockstar در چند سال گذشته نشان می‌دهد که این شرکت عادت دارد بازی های بزرگ خود را با فاصله 4 تا 5 سال منتشر کند.

اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است انتظار داشته باشیم که بازی GTA 6 حدوداً در سال 2023 عرضه شود. البته، فرض بر این است که بازی بزرگ بعدی Rockstar واقعاً بازی GTA 6 است و نه بازی دیگری.

ظاهراً داستان این بازی با یک قهرمان در بازی به نام ریکاردو اتفاق می‌افتد. داستان این قهرمان که در نقش یک سلطان تولید و توزیع مواد مخدر است از سریال محبوب و خوش‌ساخت Narcos نتفلیکس الهام گرفته شده است.

به دنبال این شایعات، از اوایل سال 2020، مجموعه‌ای از تصاویر مربوط به این بازی گاه‌گاهی لو می‌روند و در اینترنت پخش می‌شوند که ظاهراً بخش‌هایی از نقشه کلی این بازی را نشان می‌دهند.

تا کنون در مجموع چهار تصویر لو رفته که هر کدام بخش متفاوتی از نقشه کلی را نشان می دهد اما آیا واقعا نقشه بازی GTA 6 اینقدر بزرگ است؟ یا این تصاویرِ لورفته خیلی هم مطمئن نیستند؟ در این مقاله همه شایعاتی که در رابطه با این بازی منتشر شده است را بررسی می‌کنم.

بررسی اخبار و شایعات موجود درباره بازی GTA 6
بررسی اخبار و شایعات موجود درباره بازی GTA 6

تاریخ انتشار بازی GTA 6 کی است؟

یکی از پرسش‌های همیشگی طرفدارن این بازی این است که بازی GTA 6 کی منتشر می‌شود؟

یکی از اطلاعات لو رفته از شرکت مادر Rockstar در سال 2020 ادعا می کند که مدیران این شرکت در حال برنامه ریزی برای یک هزینه های تبلیغاتی هنگفت در سال 2024 هستند که در مجموع تقریباً 90 میلیون دلار خواهد بود. شاید این هزینه تبلیغاتی قرار است برای بازی GTA 6  باشد. اگر اینطور باشد، زمان انتشار بازی احتمالاً 2024 است.

جدیدترین دور شایعات در مورد تاریخ انتشار بازی GTA 6 که چندین روزنامه نگار دنیای گیم هم آن‌ها را تایید کرده‌اند، نشان می دهد که نباید در سال 2023 منتظر عرضه این بازی باشیم.

این حدس‌ها نشان می‌دهد که انتشار این بازی در سال 2024 یا 2025 محتمل‌تر است. بخشی از چیزی که ممکن است انتشار این بازی را به سال‌های بعدی موکول کند، تلاش‌های Rockstar  برای حل چالش‌هایی است که در انتشار بازی‌های معروف دیگر مثل Red Dead Redemption 2 با آن مواجه شد.

 

آیا می‌توان GTA VI را در کامپیوتر PC بازی کرد؟

اگرچه در گذشته، انتشار نسخه‌های PC بازی های شرکت راک استار کمی نامنظم بوده است، اما محبوبیت بسیار زیاد نسخه PC بازی های GTA 5 و Red Dead Redemption 2  دلیل بزرگی برای Rockstar برای جدی گرفتن این پلتفرم است.

به نظر می رسد Rockstar نیز متوجه این موضوع شده است، چون لانچر Rockstar Games را در سال 2019 برای PC منتشر کرد. اما با این اوصاف، احتمالاً باید انتظار داشت بین انتشار نسخه کنسول بازی GTA 6 و نسخه PC مقداری فاصله زمانی وجود داشته باشد.

بعد از انتشار بازی جی تی آی ۵، حدود یک سال و نیم طول کشید تا نسخه PC آن منتشر شود و فاصله انتشار نسخه کنسول و نسخه پی سی RDR2 نیز تقریباً یک سال بود.

آیا این بازی از طریق یارانه های شخصی قابل استفاده است ؟
آیا این بازی از طریق یارانه های شخصی قابل استفاده است ؟

 

نقشه بازی جی تی آی 6 کجاست و داستان بازی در چه زمانی رخ می دهد؟

فراتر از تاریخ انتشار، مهم ترین چیزی که می خواهیم بدانیم این است نقشه بازی جی تی آی 6 کجاست و داستان بازی در چه زمانی رخ می دهد؟

بازگشت GTA 5 به شهر لس آنجلس ما را برای بازگشت احتمالی به Vice City آماده می کند. رئیس سابق Rockstar North در سال 2013 در مصاحبه ای چهار قسمتی با مجله Develop  که باعث شروع شایعات آنلاین شد، از سری بعد بازی GTA خبر داد. او در این مصاحبه گفت:

«ما نمی‌دانیم بازی GTA 6 چه خواهد بود، اما ایده‌هایی داریم. ما حدود 45 سال ایده داریم که می خواهیم همه را اجرا کنیم. اولین سوال این است که این بازی در کجا اتفاق می‌افتد. سپس ماموریت ها را مشخص می کنیم. شما در لس آنجلس کارهای متفاوتی نسبت به نیویورک یا میامی انجام می دهید. نقشه و داستان با هم ترکیب می‌شوند، و داستان یک جریان اساسی از نحوه انجام آن است تا بتوانید ماموریت را در لایه‌های مختلف قرار دهید.»

شایعات مربوط به جولای 2021، به بازگشت بازی GTA 6 به Vice City اشاره می کند. این ادعاها می گویند که این بازی در نسخه مدرن آنالوگ در میامی اتفاق می افتد.

همین پیش‌بینی‌ها همچنین می‌گویند که نقشه این بازی در طول زمان، احتمالاً از طریق DLC  یا به‌روزرسانی‌های زنده بازی، تکامل یا گسترش خواهد یافت. با بازگشت GTA 5 به لس آنجلس، منطقی است که داستان بازی GTA 6 در میامی اتفاق بیفتد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم، اما منابع متعددی که شایعات میامی را تایید می‌کنند، آن را به باورپذیرترین چیزی که پس از سال‌ها گمانه‌زنی دیده‌ایم تبدیل کرده‌اند. چندین شایعه در مورد مکان های بالقوه این بازی وجود دارد، از جمله بازگشت به Vice City یا قرار گرفتن در سراسر ایالات متحده! که به نظر نمی‌رسد درست باشند.

آخرین شایعات منتشر شده در ژوئن 2021 نشان می دهد که این بازی بازسازی مدرن Vice City خواهد بود (شایعه ای که بعداً توسط جیسون شرایر از بلومبرگ تأیید شد). در مارس 2021، تام هندرسون، یک نویسنده با سابقه، اظهار داشت که این بازی در روزگار مدرن ساخته خواهد شد.

وقتی کسی در توییتر از او پرسید، هندرسون سؤال او را بازتوییت کرد و به سادگی گفت: «این بازی در دهه 1980 رخ نمی‌دهد و مدرن است.»

این بازی در دهه 1980 تنظیم نشده است و مدرن است.

داستان این بازی در دهه 1980 نیست و مربوط به زمان مدرن است.

 

داستان بازی GTA 6  چگونه خواهد بود؟

در مورد داستان بازی نیز، شایعات زیادی در آن بخش وجود دارد، از چندین شخصیت در بازی تا تنها یک قهرمان مرد. افشای سایت ردیت در سال 2020 حاکی از آن بود که این بازی در دهه 1970 و 80 اتفاق می‌افتد و یک قهرمان مرد را نمایش می‌دهد که یک سلطان تولید و توزیع مواد مخدر به نام «ریکاردو» است.

یکی دیگر از شخصیت های کلیدی به نام “کیسی” بخشی از داستان این بازی است. طبق آن افشاگری، قبل از برقراری ارتباط با اربابان بزرگ مواد مخدر و باز کردن مسیر خود، به عنوان یک قاچاقچی کوکائین از شهر ویس سیتی با سفر به منطقه بزرگ جدید آمریکای جنوبی، بازی را شروع خواهید کرد، با داستانی که چندین شهر را در بر می گیرد.

ظاهراً مارتین مادرازوی جوانتر و پدرش که در آن زمان یک قاچاقچی بزرگ مواد مخدر هستند در بازی ظاهر می شوند. شما ماموریت هایی را برای خانواده Madrazo انجام می دهید که شامل ضربه زدن به گروه های دیگر می شود.

طبق گزارش‌ها، این داستان همچنین به موضوعاتی مانند بیماری ایدز HIV و بحران مهاجرت می‌پردازد، همانطور که در دهه 1970-1980 بود.

نقشه این بازی کاملاً عظیم است.

شایعات می‌گویند نقشه این بازی خیلی بزرگ است

 

نقشه بازی GTA 6 چطور است؟

شایعات زیادی وجود دارد که روایت‌های مختلفی را برای Grand Theft Auto 6 پیشنهاد می کند که به سختی می توان آن را در بازی نهایی مشاهده کرد. اگرچه هنوز هیچ گزارش مشخصی وجود نداشته است، اما تقریباً تمام شایعاتی که در رابطه با این بازی وجود دارد نشان داده است که نقشه بازی GTA 6 یک نقشه خیلی بزرگ است.

ما حتی در مورد وسعت زیاد یک شهر صحبت نمی کنیم، ما از کل ایالات متحده صحبت می کنیم! یکی از بزرگترین شایعات درباره نقشه و داستان بازی Grand Theft Auto 6 از کانال یوتیوب The Know منتشر شده است که ادعا می کند این بازی با نام سری و مخفی Project Americas در شرکت راک استار در حال ساخت و پیشرفت است.

دلیل این نام رمز ظاهراً به این دلیل است که بازیکنان می توانند در بازی بین ایالات متحده و آمریکای جنوبی سفر کنند.

این ادعا مخالفادعای یک منبع دیگر است که می‌گفت بازی تا حد زیادی در  Vice City نسخه راک استار میامی اتفاق می‌افتد. با این حال، تام هندرسون افشاکننده ادعا می‌کند که اگرچه همانطور که شایعات Project Americas ادعا می‌کنند،  Vice Cityدر برخی ظرفیت‌ها به بازی می‌آید، نقشه بازی جی تی ای 6 به اندازه شایعات قبلی بزرگ نیست.

علاوه بر این، هندرسون ادعا می کند که داستان این بازی در دهه 80 یا 90 رخ نمی‌دهد، بلکه در عوض دارای یک محیط مدرن خواهد بود. ظاهراً این اجازه می دهد تا بازی پایه با GTA Online  متناسب شود. زیرا توسعه دهندگان خواهان «آزادی هرچه بیشتر برای انتشار هرچه بیشتر DLC های ممکن» هستند.

شایعه دیگری که کمی کمتر قابل باور است به صورت ناشناس در Pastebin منتشر شده است و ادعا می کند که بازیGTA 6   به بازیکنان اجازه می دهد بین چندین شهر بزرگ از جمله Liberty City و Vice City سفر کنند.

به روز رسانی GTA Online طرفدارانی دارد که به دنبال سرنخ هایی هستند.

به روز رسانی GTA Online طرفدارانی دارد که به دنبال سرنخ هایی هستند.

 

ارز دیجیتال به جای پول !

تام هندرسون، یک افشاگر معروف Call of Duty و  Battlefieldدر توییتر ادعا کرد که اخیرا شنیده است که برخی از ماموریت‌های بازیGTA 6 به بازیکنان در پرداخت‌های درون بازی از بیت کوین به جای پول نقد برای دادن پاداش استفاده خواهد شد.

به گفته هندرسون، بیت کوین جایگزین پول نقد به عنوان ارز درون بازی نمی شود، بلکه در کنار آن قرار می گیرد.

هندرسون مدعی است که بازار سهام در بازی با اضافه شدن یک کارگزار برای ارزهای دیجیتال مختلف خواهد بود. این ارز درون بازی ظاهراً بیت کوین نام نخواهد داشت، اما همچنان نوعی ارز دیجیتال خواهد بود.

Strauss Zelnick، مدیرعامل شرکت مادر Rocksta یعنی شرکت Take-Two، گفته است که Rockstar Games به ساخت بازی های تک نفره ادامه خواهد داد. که احتمالاً خبر خوشایندی برای کسانی است که امیدوارند این بازی تجربه تک نفره را ارائه دهد.

 

به روز رسانی GTA Online اطلاعاتی درباره GTA 6 ارائه می‌دهد

در تیزر اخیری که توسط Rockstar برای آپدیت جدید GTA Online منتشر شده است، طرفداران مجموعه ای از مختصات GPS را مشاهده کردند که با وارد شدن به نقشه گوگل، به جاده ای خاکی در ویرجینیا منتهی می شود. برخی از طرفداران فکر می‌کنند که جاده شبیه عدد رومی 6،«VI» است و بنابراین، اشاره مستقیمی به Grand Theft Auto 6 توسط Rockstar می کند.

به احتمال زیاد این بازی به صورت تک نفره ارائه می شود.

به احتمال زیاد این بازی به صورت تک نفره ارائه می شود.

 

شاید بازی GTA 6 آخرین بازی GTA باشد

این بیشتر حدس و گمان است و از سخنان تام هندرسون برآمده است. او اذعان می‌کند که پایان دادن به چنین فرنچایز عظیمی حیف است. اما پیشنهاد می‌کند که با محبوبیت عظیم GTA Online  و نقشه‌ای که به طور مداوم در حال تحول است، ممکن است دلیلی وجود نداشته باشد که Rockstar Games بازی  GTA 6را ادامه دهد.

او می نویسد: “به نظر می رسد راک استار این بازی را به حماسی ترین بازی ویدئویی آینده نگر در تاریخ تبدیل می کند. با به روز رسانی های مداوم که نه تنها به طرفداران محتوای جدید می دهد، بلکه با تکامل، جهان را جدید و جالب نگه می دارد.”

با این حساب اصلا نیازی به نسخه جدید نیست فقط کافی است آپدیت‌های جدید به همین نسخه اضافه شوند.

 

 

منابع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه