بازی های مشابه کالاف دیوتی موبایل,بازی با سبک کالاف موبایل

کالاف دیوتی موبایل یا همان ندای وظیفه (به انگلیسی Call of Duty: Mobile) تنها ۲۴ ساعت پس از انتشار ۲۰ ملیون نصب داشت. تعداد گیمرهای فعال این بازی یک هفته بعد بالای ۱۰۰ ملیون نفر بود. و این موفقیت بسیاری را وا داشت تا با الهام از ندای وظیفه بازی‌هایی مشابه کالاف دیوتی موبایل برای اندروید و iOS ارائه کنند.

سبک بازی کالاف دیوتی موبایل چیست؟

کالاف دیوتی موبایل یک بازی اکشن می‌باشد. این ورژن در اولین روز اکتبر ۲۰۱۹ برای اندروید و iOS منتشر شد. تنها ۲۴ ساعت پس از انتشار، دو ملیون درامد برای TiMi Studios به ارمغان آورد.

یک هفته بعد ۱۰۰ ملیون گیمر به بازی کالاف دیوتی موبایل مشغول بودند. درامد بازی نیز حدودا به ۱۸ ملیون رسید و یکی از موفق‌ترین‌های تاریخ بازی‌های موبایل تبدیل گشت. پس از این موفقیت شگفت انگیز، کمپانی‌های بسیاری با الهام از کالاف موبایل با ساخت بازی پرداختند.

تاکنون ده‌ها فصل از آن منتشر شده است. انتشار به‌روز رسانی‌های منظم در کنار محتوای خلاقانه و اصیل باعث شده است که گیمرها با آغوش باز از آن استقبال کنند.

یکی از بخش‌های چشمیگر و پرفروش در بازی کالاف دیوتی موبایل، اسلحه خانهٔ باشکوهی‌ست که با انواع تفنگ‌ها پر شده است. همچنین جنگ افزار و مهمات متنوعی وجود دارند که در ترکیب با سلاح‌های گوناگون، بیشترین قابلیت شخصی سازی را ممکن می‌سازند.

چندین فاکتور دیگر هم وجود دارند که در محبوبیت این بازی نقش داشتند. همچون: حالت‌های مختلف بازی که مدام تغییر می‌کنند، مود بتل رویال (بازی آنلاین) و مولتی پلیر که نبردهای رقابتی و هیجان انگیزی را رقم می‌زنند.

سبک بتل رویال چیست؟

با مود بتل رویال تعدادی بازیکن در محدوده‌ای بزرگ رها می‌شوند. حالا وقت آن است که برای بقا بجنگند. در نهایت فردی که لایق زنده ماندن است، پیروز می‌شود. نبرد هیجان انگیز در کنار بازیکنان واقعی و حرفه‌ای، جذابیت ویژه‌ای به این بازی‌هایی مشابه کالاف دیوتی موبایل برای اندروید سبک از بازی بخشیده است.

سبک مولتی پلیر چیست؟

در سبک مولتی پلیر گیمرها به صورت تیمی مبارزه می‌کنند. در کالاف دیوتی موبایل نقشه‌ها و مودهای متنوعی بدین منظور وجود دارد. اما در انتهای نبرد تنها یک تیم پیروز خواهد بود.

اگر شما هم مشتاق پیدا کردن بازی‌های بیشتری در این حد و اندازه باشید، خبر خوبی برای شما داریم! Call of Duty Mobile الهام‌بخش بسیاری از توسعه دهندگان بازی‌های موبایل بوده است. به همین دلیل هیچ کمبودی در بازی‌های سبک شوتر سه بعدی، با تصاویر ترسناک و گیم پلی لذت بخش وجود ندارد. بسیاری از این بازی‌ها مشابه کالاف دیوتی موبایل ساخته شدند. پس اگر به تجربه‌های جدید علاقه‌مند باشید، احتمالا لذتی برابر غرق شدن در دنیای کالاف موبایل ایجاد کنند.

بازی‌هایی مشابه کالاف دیوتی موبایل برای اندروید

در اینجا ۱۰ بازی جذاب و شبیه به کالاف دیوتی را معرفی می‌کنیم؛ که برای دستگاه‌های اندروید و iOS عرضه شدند. لیست گردآوری شده، شامل بازی‌های شوتر موبایلی و اطلاعاتی دربارهٔ آنهاست.

تنوع سبک‌های بازی (چون تک نفره، مولتی پلیر و بتل رویال)، ارائه زمین‌های متنوع برای نبرد و مبارزه‌های مرگبار نقطه اشتراک آنهاست. همچنین تنظیمات متنوع، سلاح‌های پیشرفته، ایجاد تجربه‌های گروهی و تک نفرهٔ عمیق می‌توانند عطش شما برای سلطه، برتری و شکار را برطرف سازند.

‍۱. بازی Battlefield Combat Black Ops 2

Battlefield Combat Black Ops 2
لذت تیراندازی اول شخص در ده‌ها سناریو متنوع و جذاب

بازی «میدان مبارزه: عملیات‌های سیاه ۲» با نامی هوشمندانه، یک تیراندازی اول شخص است. نصب آن تجربهٔ بیش از ۵۰ سناریو جنگی، گرافیک سه بعدی سینمایی و جلوه‌های ویژه را ممکن می‌سازد. همچنین با دستگاه‌های بسیاری سازگار است.

در مراحل این بازی با دو نوع اسلحه اسنایپر (sniper) و رایفل (rifle) در محیطی آینده‌نگر مبارزه می‌کنید. ساخت پایگاه مخصوص و دفاع از آن نیز در بازی Battlefield Combat Black Ops 2 ممکن است. مود دیگری هم برای بازی چند نفره و نبرد با دیگر بازیکنان وجود دارد. اگرچه به دلیل تحریم‌ها امکان خرید مستقیم این بازی وجود ندارد اما سایت‌های ایرانی نسخه معمولی و مود بازی را ارائه کردند.

همچنین می‌توانید با خرید دسته بازی موبایل در ویدیو گیم‌های اکشن، برتری ویژه‌ای نسبت به رقیبان خود پیدا کنید. کیفیت در فروشگاه هینتو تضمینی‌ست. تامین کالاها با کمترین قیمت ممکن هدف اصلی ما می‌باشد. پس با خیال راحت مقایسه کنید و مناسب‌ترین گیم پد را برای خود بیابید.

۲. بازی Frontline Commando: D-Day

Frontline Commando: D-Day
کماندوی خط مقدم عنوانی اکشن و جذاب برای طرفداران کالاف موبایل

بازی «کماندوی خط مقدم» با جنگ جهانی دوم ارتباط دارد. این بازی از زاویه دید سوم شخص ساخته شده و از نظر حال و هوا، حسی شبیه به کالاف دیوتی موبایل دارد. شما در نقش آخرین بازمانده وارد بازی می‌شوید؛ که پس از حملهٔ ناموفق به دیکتاتور بی رحم، در میدان نبرد سرگردان مانده است. اما به زودی آمادهٔ انتقام می‌شوید. بدین منظور باید از تمام مهارت‌های تخصصی خود استفاده کنید. تا از هجوم نیروهای دشمن جان سالم بدر ببرید. و در نهایت برای خونخواهی دوستان از دست رفته‌تان اقدام کنید.

تصویرسازی خیره کننده و باکیفیت، کنترلر دقیق، فیزیک پیشرفته و اشیاء تخریب پذیر بسیاری در بازی وجود دارند. در ماموریت خود می‌توانید از مکان‌های پوششی برای نابودی هلیکوپترها، جیپ‌ها و قلعه‌های دشمن استفاده کنید. و سیلی محکمی به نیروهای حفاظتی‌شان بزنید.

پیش از ورود به دنیای بازی D-Day خودتان برای رویارویی با این موارد آماده کنید: موجی از دشمنان سرسخت، توپخانه‌های مجهز به اسلحه‌های تهاجمی، اسنایپرهای حرفه‌ای، اسلحه‌های دستی، انواع موشک و جنگ افزار، تجهیزات پزشکی و زره‌های متنوع

۳. بازی Modern Combat 5: Blackout

Modern Combat 5: Blackout
دنباله‌ای برای سری بازی‌های محبوب مدرن کامبت

بازی «نبرد مدرن ۵: خاموشی» پنجمین نسخه از سری بازی‌های مدرن کامبت می‌باشد. کمپانی Gameloft قطعا با این سری بازی‌ها جایگاه خود را میان گیمرها و طرفداران کالاف دیوتی موبایل تثبیت کرده است. همچون سری‌های پیشین، گرافیک بازی شگفت انگیز است.

داستان آن نیز حول نسخه‌های ۳ و ۴ می‌چرخد: «کشور آمریکا زیر حملهٔ تروریست‌هاست. رهبری این گروه هم سربازی خائن به عهده گرفته است. البته او نیز آرمان شهری را تصور می‌کند و می‌خواهد جهانی دیگر بسازد. نقش شما در جایگاه یک سرباز آمریکایی‌ست که با این تروریست‌ها مبارزه می‌کند. شما قادرید انواع وسایل نقلیه همچون هواپیماهای بدون سرنشین را کنترل کنید. سلاح‌های نیمه اتوماتیک، دستی، شاتگان، نارنجک و جنگ افزارهای دیگری هم در اختیار شماست.»

داستان بازی سریع بوده و شما را با چالش‌های بسیاری در شهرهای توکیو و ونیز و… درگیر می‌کند. هفت کلاس قابل تنظیم برای سطح بازی وجود دارد؛ که در مودهای تک نفره و چندنفره به کار می‌روند. بدین ترتیب می‌توانید به سختی چالش‌ها اضافه کنید.

در حالت چند نفره، امکان بازی در سبک مسابقه‌ای (مشابه بتل رویال) و نبرد تیم‌ها با یکدیگر وجود دارد. شما می‌توانید در چت جهانی با دیگر بازیکنان گفتگو کنید. رنک خود را افزایش دهید و در تابلوهای امتیازات فردی دیده شوید. در رویدادها (که زمان محدودی هم دارند) جوایز منحصر به‌فردی به دست آورید. و با دستاورد خود قفل سلاح‌های پیشرفته را باز کنید، تفنگ‌های خود را شخصی سازی کنید و حرفه‌ای‌تر شوید.

۴. بازی Critical Ops

Critical Ops
لذت چشیدن هیجان در تجربه‌های چالش برانگیز با بازی Critical Ops

بازی «عملیات بحرانی» یک بازی تیراندازی اول شخص است. شرکت در نبردها بسیار پر تنش، چالش برانگیز و مهیج می‌باشد. این بازی با الهام از Call of Duty و Counter-Strike ساخته شده است. بازیکنان در جنگ تروریستی مدرن، در یک عملیات مهم شرکت می‌کنند. دو تیم تروریست و نیروهای ویژه وجود دارند. شرکت در این مبارزه عکس العمل‌های شما را سریع‌تر می‌کند و مهارت‌های برنامه ریزی‌تان را بهبود می‌بخشد. اما از همه بهتر شانس جنگیدن در کنار دوستان خود و بر علیه حریفان واقعی را دارید. همچنین می‌توانید با بیشتر شدن جدول امتیازهای فردی، مهارت خود را به رخ جهانیان بکشید!

بازی عملیات بحرانی رایگان است. اگرچه فروشگاه و محصولاتی برای مبادله وجود دارند اما هیچکدام از آنها در برد و باخت تاثیر گذار نیستند. بازیکنان می‌توانند اسلحه‌های مورد علاقهٔ خود را سفارشی کنند و ظاهری متمایز به آن ببخشند. اما در نهایت مهارت گیمرها تعیین کننده پیروز نبرد است.

۵. بازی Sniper Fury

Sniper Fury

بازی «خشم تک تیرانداز» شما راهی بیش از ۱۳۰ ماموریت می‌کند. این مراحل در مکان‌های عجیب و غریبی اتفاق می‌افتند. و شما با مجموعه‌ای از سربازها، وسایل نقلیه زرهی، واحدهای هوایی و بسیاری دیگر از کلاس‌های دشمن مبارزه خواهید کرد. افکت متمایزی در این بازی وجود دارد. شما می‌توانید شلیک گلوله را تجربه کنید و هدشات‌های خود را در حرکت آهسته ببینید.

عواملی همچون طوفان‌های شن، کولاک، باران، وزش شدید باد و… چالش بازی را افزایش می‌دهند. تفنگ‌های تک تیرانداز، تهاجمی، انواع سلاح ریلی و فوق مخفی در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین جمع آوری اجزای مختلف برای ارتقا و شخصی سازی اسلحه‌های‌تان امکان پذیر است.

حالت چندنفره (مولتی پلیر) PvP فرصت نفوذ به سیستم دفاعی دیگر مبارزان، غارت منابع آنها و ایجاد تیمی از قوی‌ترین گیمرها برای حفاظت از گنیجه‌های خود را فراهم می‌کند.

۶. بازی Free Fire

بازی های مشابه کالاف دیوتی موبایل,بازی با سبک کالاف موبایل
اگر مدت‌هاست با بازی‌های بتل رویال موبایل آشنا شدید حتما نام فری فایر برای شما آشناست!

گارنا فری فایر از اولین بازی‌های بتل رویال بود که راه خود را به تلفن‌های هوشمند باز کرد. توسط کمپانی ۱۱۱ داتس استودیو برای اندروید و iOS ارائه شده است و تقریبا همه چیز درباره آن گفته شده است. سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ پر استقبال‌ترین زمان‌ها برای این بازی بودند. گوگل پلی نیز در ۲۰۱۹ جایزه «برترین بازی محبوب» را به فری فایر اهدا کرد. مودهای متنوع برای بازی از جمله: کلاسیک، نبردهای رتبه بندی شده، تک نفره، دو نفره، تیمی و… از مزایای آن می‌باشد. اگرچه شباهت این بازی به کالاف دیوتی موبایل، عینی نیست اما بسیاری از پلیرهای COD Mobile غوطه‌وری در دنیای فری فایر را دوست دارند.

۷. بازی Hopeless Land: Fight for Survival

بازی های مشابه کالاف دیوتی موبایل,بازی با سبک کالاف موبایل
در بازی سرزمین نومید با بیش از صد پلیر رقابت کرده و بازی چالش برانگیزی را تجربه کنید

بازی «سرزمین نومید: مبارزه برای بقا» یک بتل رویال جذاب برای اندروید می‌باشد. با الهام از سایر بازی‌های این سبک، ۱۲۱ مبارز در یک جزیره فرود می‌آیند. سپس تا زمانی که تنها یک نفر زنده بماند به مبارزه می‌پردازند. همچنین استفاده از وسایل نقلیه مختلف در بازی Hopeless Land امکان پذیر است.

۸. بازی PIXEL’S UNKNOWN BATTLE GROUND

بازی های مشابه کالاف دیوتی موبایل,بازی با سبک کالاف موبایل
پابجی پلیرها با شرکت در PIXEL’S UNKNOWN BATTLE GROUND شگفت زده خواهند شد!

بازی «میدان نبرد ناشناخته» یک نسخهٔ پیکسلی از پابجی موبایل برای اندروید و iOS می‌باشد. اگرچه دقیقا مشابه کالاف دیوتی موبایل نیست اما در مود بتل رویال قابل اجراست (که آن را Activision نامیدند). سلاح‌های متنوع، گیم پلیر سرگرم کننده و تصویرسازی جالب از دلایلی هستند که شاید شماهم به امتحان این بازی تشویق کنند.

۹. بازی World War Heroes: WW2 FPS

بازی های مشابه کالاف دیوتی موبایل,بازی با سبک کالاف موبایل
یکی از مواردی که بیشترین شباهت را به کالاف دیوتی موبایل دارد ، بازی‌هایی مشابه کالاف دیوتی موبایل برای اندروید

داستان بازی «قهرمانان جنگ جهانی» در حوالی سال ۱۹۳۹ رقم می‌خورد. گرافیک خیره کننده و مشابه واقعیت دارد. همچنین حالت‌های بازی شباهت زیادی به کالاف موبایل دارند. بدین ترتیب یک جایگزین عالی برای کالاف دیوتی به شمار می‌رود.

وجود هفت منطقه برای نبردهای افسانه‌ای، چهار نوع تجهیزات جنگی از کشورهای قدرتمند، بیش از پنجاه نوع سلاح متنوع به همراه هفت مود متنوع، ماه‌ها سرگرمی را فراهم می‌کند. حالت‌های بازی عبارتند از

  • «مسابقه های مرگبار تیمی» (Team Deathmatch)
  • «مسابقه مرگبار آزاد» (Deathmatch free for all tournament)
  • «تسخیر نقاط مشخص» (Point Capture)
  • «دفاع از پایگاه» (HQ Defense)
  • «گرفتن پرچم» (Capture the Flag)
  • «نبرد تیمی» (Team Battle)
  • و در نهایت «حالت سفارشی» (custom mode) که خودتان تعیین کننده قوانینش هستید.

۱۰. بازی N.O.V.A. Legacy

بازی های مشابه کالاف دیوتی موبایل,بازی با سبک کالاف موبایل
با بازی میراث نوا به جای حضور در جنگ‌های جهانی زمین، به جنگ‌های علمی تخیلی وارد شوید

بازی «میراث نوا» از هیجان‌انگیزترین بازی‌های اول شخص و در سبک علمی-تخیلی می‌باشد. استدیوی پرآوازه گیمفلات با این سری از بازی‌های نوآ، مورد تحسین گیمرهای زیادی قرار گرفت. با نصب این بازی، در گرافیک سه بعدی و جذاب آن غوطه‌ور شوید. از نابودی نسل بشریت جلوگیری کنید. و البته پا به دنیایی متمایز بگذارید.

دو حالت بازی «نبرد مرگبار» (Deathmatch or free for all) و «نبرد مرگبار گروهی» (Team Deathmatch) وجود دارند. سفارشی کردن شخصیت بازی و ساخت سلاح‌های علمی تخیلی امکان پذیر است. همچنین می‌توانید در مبارزه‌های چند نفره شرکت کنید؛ تا با پیروزی امتیاز خود را در جدول امتیازها افزایش دهید. همچنین ویژگی دوربین مرگبار کالاف دیوتی (KillCam) – که مرگ بازیکن را از دیدگاه قاتل نشان می‌دهد – در این بازی نیز وجود دارد.

سخن پایانی

فهرست ده بازی مشابه کالاف دیوتی به پایان رسید؛ اما همانطور که گفته شد بازی‌های بسیاری در این سبک ساخته شدند که ارزش تجربه را دارند. اگر شما نیز با آنها آشنا هستید از بخش نظرات معرفی‌شان کنید. ما نیز در آینده‌ای نزدیک لیستی جدید برای معرفی ۱۰ بازی شبیه به کالاف دیوتی موبایل منتشر خواهیم کرد.

۴۳ دیدگاه برای “معرفی ۱۰ بازی مشابه کالاف دیوتی موبایل برای اندروید و iOS”

  1. نقاط قوت
    • لیست خیلی خوب
    نقاط ضعف
    • آمدن فریفایر در این لیست بدلیل شباهت نبودن

    دوست عزیز لیست شما خیلی خوب بود

    تنها بازی که مخالف هستم فری فایر هست

    نمیگم بازی بده اما فری فایر هیچ شباهتی به کالاف دیوتی موبایل ندارد جز بتل رویال

  2. نقاط قوت
    • ...
    نقاط ضعف
    • به گرد پای کالاف هم نمیرسن

    هیچ کدوم نمیتونن مثل کالاف عالی باشن
    از بین اینا فقط فری فایر خوبه اونم بازم مثل کالاف نیست

    • نقاط قوت
      • نداشت
      نقاط ضعف
      • اصلا کلا کالاف و فری عنن عشق پابجی

      هیچ کدومش بدرد نمیخورد ببین اینا توی سطح پابجی و کرفتون نیست?

        • همه خ+..فه شید یه لحظه من کالاف پلیر هستم هر دو تا کاپام لجند بیشتر اسلحه هام گلد شدن و مود زامبی هم اسلحه هامو کریستالی کردم یعنی جایی نمونده که انجامش نداده باشم الان حالم ازش بهم میخوره چرا؟؟چون تکراری شده برام دلم یه بازی جدید مپ جدید شخصیت جدید میخواد ممممم پس ببندید اینقدر هم متعصبانه به کالاف نگاه نکنید خیلی هم پیگیر بودی آیدیمو میدم برو نگاه کن که نگی دروغ میگی

  3. به نظر من بازیBrothers In Arms 3 از بیشتر بازی هایی که معرفی شد بهتره.بازی کال اف دیوتی هم نسخه های پلی استیشن از نسخه موبایل بهتره.

  4. نقاط قوت
    • نداشت
    نقاط ضعف
    • اصلا کلا کالاف و فری عنن عشق پابجی

    هیچ کدومش بدرد نمیخورد ببین اینا توی سطح پابجی و کرفتون نیست?

  5. نقاط قوت
    • آشنایی با بازی های عن XD
    نقاط ضعف
    • سنگین بودن بازی ها برای دیوایس های ضعیف

    فری فایر خیلی بازی خوبی هستش چون برای هر دیوایسی لااقل ۲۵ fps میده ولی کالاف رو یه گوشی با رم ۳ حداقل fps که میده ۱۴ هستش .
    اگه یه گوشی خوب داشتم میگفتم کالاف بهترین بازی جهان هستش ولی چون ندارم میگم کالاف بهترین بازی تو این کشور هستش XD .

  6. کالاف دیوتی همه‌این چینش ها همه این بازیا رو تو خودش داره کامل از اول با پابجی امدیم بالا ولی ع نظرگرافیک هیجان همه چی بخایم حساب کنیم الان کالاف ع همه بهتررررعععع

  7. کالاف بازی عالی هست فقط بعضی مواقع به قول هایی که میده عمل نمیکنه فری فایر به خاطر این معروف شده که روی همه گوشی ها میاره اگه نمیاورد هیچ عنی نمیشد.

  8. بله دوست من بهترین بازی پاپجی وفری فایر درباره ی من چی فکر کردی؟
    کالاف بهترینه
    پس به نصیحت من گوش دهید و بچه سال نباشید ??

  9. کالاف از نظر روان بودن اول هست اما نقاط ضعف کم نداره!!!!
    اولا ک وقتی بتل میری باس شرایط یکسان باشه نه اینکه یکی با شبیه ساز و موس کیبورد بیاد همه رو پر پر کنه پس نباید اجازه سیملیتور میداد
    دوم اینکه حرکات خیلی تخیلی هست شلیک و سر خوردن و پرش طبیعی تر باشه مثل یک سرباز!!! شما بازی های افراد استریمر رو ببین!!!!! سرت گیج میره!!!! خب ناحقیه!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه