fچگونه یک هدفون گیمینگ مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک هدفون گیمینگ مناسب انتخاب کنیم؟

هدفون گیمینگ مناسب در انواع و اندازه های مختلف وجود دارند. مهم است که هدفون را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. یکی از مزایای هدفون گیمینگ مناسب داشتن  کیفیت صدای بالا و میکروفون است.

از آنجایی که شما انتخاب گسترده تری برای هدفون و میکروفون خود دارید ، می توانید تنظیمات بازی خود را با جدیدترین میکروفون و هدفون ترکیب کنید. به طور کلی  در هدفون ها کیفیت صدا و میکروفون بهتر است. همچنین از هدفون می توان برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم نیز استفاده کرد.

برای کسانی که تازه وارد بازی می شوند ، انتخاب هدفون گیمینگ مناسب ممکن است پیچیده و گیج کننده به نظر برسد. از بسته بندی بیرونی ، بیشتر هدفون ها مفید ، کارآمد و بسیار موثر به نظر می رسند. شما به مدلی احتیاج دارید که صدایی با کیفیت بالا تولید کند و دارای ویژگی های کاربردی مناسب باشد.

fچگونه یک هدفون گیمینگ مناسب انتخاب کنیم؟
چگونه یک هدفون گیمینگ مناسب انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب یک هدفون گیمینگ عوامل متعددی وجود دارد که می تواند در تصمیم گیری شما در جهت بهترین انتخاب کمک کننده باشد. در ادامه به بیان هر یک از عوامل موثر در انتخاب هدفون گیمینگ مناسب خواهیم پرداخت.

پلتفرم بازی خود را تعیین کنید

اولین چیزی که هنگام خرید هدفون گیمینگ مناسب باید از خود بپرسید این است که در کدام پلتفرم بازی می کنید. بستر بازی شما می تواند در انتخاب هدفون گیمینگ مناسب تأثیرگذار باشد. هدفون هایی با اتصال 3.5 میلی متری تقریباً همیشه برای همه کنسول های رایانه شما مناسب هستند.

با استفاده از جک هدفون می توانید آن را به رایانه ، لپ تاپ یا کنسول متصل کنید. با این حال ، به دلیل برخی ویژگی های وابسته به نرم افزار ، برخی از کنسول ها ممکن است از تمام عملکردهای یک هدفون مخصوص بازی پشتیبانی نکنند. از جمله رایج ترین پلتفرم ها می توان به Xbox One ، Mac ، PC و PlayStation 4 اشاره کرد. سازگاری همیشه کلیدی است.

این پلتفرم  بازی است که مشخص می کند از کدام مدل هدفون باید استفاده کنید .

به عنوان مثال – هدفون Logitech Artemis Spectrum G633 عمدتا برای رایانه های شخصی عرضه می شود. این دستگاه با PlayStation 4 از طریق USB و اتصال 3.5 میلی متری کار می کند.

اما ممکن است از ویژگی های برتری مانند صدای فراگیر 7.1 پشتیبانی نکند.

برای لذت بردن از ویژگی های صدای عالی ، باید هدفون گیمینگ مناسب مخصوص کنسول خریداری کنید. برخی از هدفون های بازی فقط از طریق USB از ویژگی های صدای برتر پشتیبانی می کنند.

این بدان معناست که آنها ممکن است با لپ تاپ های پورت Type-C کار نکنند. با این حال ، می توانید از آداپتورهای Type-C برای اتصال هدفون گیمینگ به لپ تاپ هایی با پورت Type-C استفاده کنید.

صدا با کیفیت بالا یکی از ضروری ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب یک هدفون بازی است.
صدا با کیفیت بالا یکی از ضروری ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب یک هدفون بازی است.

کیفیت صدا

این یکی از ویژگی های اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. صدای با کیفیت بالا یکی از ویژگی های ضروری برای انتخاب یک هدفون گیمینگ مناسب است.

بازی های رقابتی همیشه لذت بخش تر می شوند وقتی صدای تیراندازی ، قدم ها و صداهای هر عمل دیگری را در بازی به وضوح بشنوند. هدفون گیمینگ مناسب باید 7.1 صدای فراگیر مجازی تولید کند ، که هیچ مجموعه بلندگو معمولی ارائه نمی دهد. صدای فراگیر می تواند برتری خاصی به گیمرها بدهد.

صدای فراگیر به عنوان یک ویژگی مثبت در بازی شناخته می شود. صدای فراگیر مزیت بزرگی به گیمرها می دهد ، زیرا یک شنوایی همه جانبه دقیق را ارائه می دهد.

صدای فراگیر را نباید با صدای سه بعدی اشتباه گرفت، صدای فراگیر یک ویژگی نسبتاً متداول در هدفون های مخصوص بازی است . بسته به سبک بازی شما ، می تواند بسیار مهم باشد. هدفون گیمینگ مناسب با صدای فراگیر مجازی 7.1 از نرم افزار و الگوریتم هایی برای شبیه سازی 7 کانال صدا استفاده می کند. این بدان معناست که می توانید جهت صداها را بسیار دقیق تر تشخیص دهید. نکات مثبت صدای فراگیر مجازی :

  • صدای فراگیر به شما حس واقعی بودن را می دهد و به شما هشدار می دهد که مخالفان در کدام زاویه هستند.
  • از طریق نرم افزار می توانید برای هر بازی به تنظیمات صوتی دلخواه بروید.
صدای فراگیر یک ویژگی نسبتاً متداول در هدفون های مخصوص بازی است .
صدای فراگیر یک ویژگی نسبتاً متداول در هدفون های مخصوص بازی است .

یک هدفون راحت یک هدفون خوب است

نحوه قرارگیری هدفون روی سر یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید.

مخصوصا برای هدفون های بازی. اگر قرار است برای مدت طولانی بازی کنید بهتر است از هدفونی استفاده کنید که احساس راحتی به شما بدهد. زبرا یک هدفون نامناسب می تواند باعث اذیت شدن شما در حین بازی شود و تمرکز شما را بهم بزند.

سنگین بودن هدفون می تواند باعث ایجاد گردن درد در گیمر شود.

یک هدفون راحت یک هدفون خوب است.
یک هدفون راحت یک هدفون خوب است.

هدفون بی سیم در برابر سیمی

بسته به اتاق بازی شما ، می توانید تصمیم بگیرید که از هدفون سیمی یا بی سیم استفاده کنید. هدفون سیمی به این معنی است که برای برقراری ارتباط باید با انواع سیم ها و پورت ها کار کنید. مشکل در این است که کابل ها می توانند آسیب ببینند .

به یاد داشته باشید ، کابل هدفون های سیمی معمولا بسیار طولانی نخواهد بود و این امر ممکن است جایی را که می توانید هنگام بازی بنشینید را محدود کند.

نقاط مثبت هدفون های سیمی :

  • هدست را وصل می کنید و آماده بازی می شوید.
  • به طور کلی ، هدست های سیمی بسیار سبک تر از هدست های بی سیم هستند.

نقاط منفی هدفون سیمی :

  • طول کابل ممکن است کوتاه باشد ( محدودیت حرکت )
  • کابل ها نسبت به سایش و شکستن سیم در طول زمان حساس هستند.
هدفون با سیم
هدفون با سیم

هدفون های بی سیم

هدفون های بی سیم ، از سوی دیگر ، بسیار کارآمد هستند. بدون هیچ گونه نگرانی در مورد طول کابل می توانید از هدفون های بی سیم در هر مکانی که می خواهید استفاده کنید.

هدست های بی سیم نیاز به اتصال به شبکه دارند و شما باید حداقل یک بار در روز آنها را شارژ کنید. برخی افراد از افت کیفیت صدا در هدفون های بی سیم شکایت دارند.

روی هم رفته ، اکثر هدفون های گیمینگ عمر باتری بسیار خوبی دارند و کیفیت صدای شگفت انگیزی دارند. همچنین می توان از آن ها برای مسافت های طولانی استفاده کرد .

نقاط مثبت هدفون های بی سیم :

  • بر خلاف هدفون های باسیم که به دلیل کوتاه بودن کابل از نظر مکانی محدودیت حرکت داشتید در نوع هدفون بی سیم به دلیل نبود کابل دیگر از نظر مکانی محدودیت حرکت نخواهید داشت.
  • عمر باتری بسیار بهبود یافته است.
  • گیرنده گنجانده شده اغلب به عنوان پایه عمل می کند ، هم شیک و هم کاربردی.

نقاط منفی هدفون بی سیم :

  • شما به عمر باتری هدفون گیمینگ وابسته هستید.
  • هدفون های بی سیم اغلب مخصوص پلتفرم هستند. این را در نظر داشته باشید.

جنس و کیفیت ساخت هدفون اهمیت دارد

هنگام جستجوی هدفون گیمینگ مناسب ، کیفیت ساخت ، به ویژه راحتی و دوام ، باید یکی از بزرگترین اولویت های شما باشد. یک هدفون  نا مناسب ممکن است سریع دچار فرسودگی شود.

این فرسودگی به این دلیل است که ساعت ها به طور مداوم هدفون ها مورد استفاده قرار می گیرند . کیفیت ساخت خوب همچنین به معنای مواد راحت تر و ویژگی های طراحی شده ای است که به طور خاص برای هدفون های گیمینگ مناسب برای ساعت ها بازی طولانی مناسب باشد.

به این ترتیب ، سرمایه گذاری روی هدفون های گیمینگ ساخته شده از مواد با کیفیت ، برای به حداقل رساندن عوارض احتمالی مانند: گردن درد، گوش درد، بثورات پوستی و آسیب شنوایی منطقی به نظر می رسد. همچنین هدفون های با کیفیت راحتی بیشتری را برای گیمرها به ارمغان می آورند.

میکروفون

داشتن هدفون گیمینگ مناسب با میکروفون خوب می تواند تجربه بازی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

میکروفون به شما این امکان را می دهد تا با هم تیمی های خود ارتباط برقرار کنید ، که در طول بازی های چند نفره بسیار مهم است. اکثر هدفون های بازی سطح ابتدایی کیفیت میکروفون مناسبی را ارائه می دهند.

با این حال ، برای بهترین تجربه گفتگوی صوتی ، به دنبال هدفون هایی با ویژگی های کاهش نویز در پس زمینه باشید. چنین هدفونی صدای شما را واضح تر کرده و صداهای مزاحم اطراف را هنگام بازی حذف می کند.

اگر از Discord برای گفتگوی صوتی استفاده می کنید ، به دنبال هدفون های بازی دارای مجوز Discord باشید. مدل هایی مانند JBL Quantum 200 ویژگی های پیشرفته Discord مانند لغو اکو ، مهار نویز و کنترل خودکار را ارائه می دهند که کیفیت گفتگوی صوتی را بیشتر بهبود می بخشد.

یکی دیگر از عوامل مهم هنگام خرید هدفون گیمینگ مناسب داشتن یک میکروفون خوب است.
یکی دیگر از عوامل مهم هنگام خرید هدفون گیمینگ مناسب داشتن یک میکروفون خوب است.

نیروی گیره

نیروی گیره نیرویی است که با استفاده از آن هدفون روی سر شما به صورت درست و محکم قرار می گیرد. این یکی از عوامل کلیدی است که تعیین می کند یک هدفون چقدر برای شما راحت و مناسب است.

به میزان فشار و سفتی که روی سر خود احساس می کنید توجه ویژه ای داشته باشید. فشار بیش از حد باعث ایجاد خستگی و ناراحتی می شود ، به ویژه در مدت زمان طولانی. اما ، به خاطر داشته باشید که ضعیف بودن نیروی گیره نیز خوب نیست.

اگر هدفون به درستی روی سر شما ثابت نشود ، ممکن است با کوچکترین حرکت از سر بیفتد. چیزی که در یک هدفون گیمینگ به آن نیاز دارید این است که هدفون در حین بازی به درستی روی سر شما قرار بگیرد و در حین بازی از سر شما نیفتد.

هدبند سر هدفون ها

هدبند هدفون یکی از مهمترین عوامل هنگام انتخاب هدفون است. وزن هدفون از طریق هدبند روی سر شما قرار می گیرد ، بنابراین مهم است که نه تنها محکم باشد ، بلکه به اندازه کافی قابل تنظیم باشد و به گوش یا سر شما فشار نیاورد. نشانه یک هدفون گیمینگ مناسب این است که وقتی روی سر شما قرار می گیرد احساس سبکی خواهید داشت.

پد گوش

درست مانند هدبندها ، پدهای گوش نیز عامل مهمی در مورد راحتی هدفون هستند.

پدهای گوش را می توان از فوم خالص ، مخمل ، یا چرم تهیه کرد. برای حداکثر راحتی ، فوم مخمل بهترین نوع است. آنها برای گوش نرم هستند و اجازه می دهند فقط مقدار مناسب هوا در گردش باشد تا گوش شما حتی پس از چند ساعت استفاده ، عرق نکند.

جداسازی نویز

جداسازی نویز ضعیف می تواند تأثیر منفی بر کیفیت صدا داشته باشد. این امر به ویژه در عناوینی مانند Counter-Strike: Global Offensive که نشانه های صوتی جهت دار بسیار مهم هستند صادق است. هنگام انتخاب هدفون های گیمینگ مناسب ، با اصطلاحاتی مانند “جداسازی نویز منفعل” و “حذف نویز فعال” (ANC) روبرو می شوید. این دو اصطلاح کاملاً متفاوت هستند ، اگرچه اغلب مردم به اشتباه آنها را به جای یکدیگر استفاده می کنند.

جداسازی نویز منفعل ، که معمولاً به عنوان جداسازی سر و صدا نامیده می شود. جداسازی نویز منفعل اصطلاحی است که برای توصیف هدفون هایی به کار می رود که با استفاده از طراحی فیزیکی صدا را از منابع خارجی مسدود می کنند.

یکی از ویژگی های رایج در بین هدفون ها با ویژگی های خوب شامل : انعکاس ، بسته بودن پشت و بسته شدن آنها به ویژه در اطراف گوش و نوارهای سر است. زیرا هر دو به ایمن سازی مهر و موم و جداسازی صداهای محیط کمک می کنند.

در مورد حذف نویز فعال ، این اصطلاحی است که برای فناوری استفاده می شود که به طور فعال نویز پس زمینه را برای کیفیت صدای واضح تر و بهتر فیلتر می کند. از بین این دو ، نویز منفعل در جداسازی صداهای بلندتر بسیار موثرتر است . در حالی که حذف نویز فعال در فیلتر کردن صداها از محدوده های پایین تر مانند سر و صدای محیط ، صدای بلند ، ترافیک و سایر موارد بهتر است.

سخن پایانی :

تنها می توانید با یک مدل هدفون با عملکرد بالا از بازی به طور کامل لذت ببرید.

انواع مدل ها و مارک های هدفون وجود دارند و انتخاب شما بستگی به برخی از عوامل ذکر شده در بالا دارد ( مانند پلتفرمی که استفاده می کنید ، کیفیت صدا ، راحتی، میکروفون و … ).

در حالی که همه این عوامل باید در فرایند خرید یک هدفون گیمینگ عالی نقش داشته باشند ولی در حقیقت همه چیز به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. عواملی را که قبل از خرید در مورد آنها صحبت کرده اید در نظر بگیرید تا بهترین هدفون مخصوص بازی را خریداری کنید.

منابع :
https://www.headphonesty.com/2019/11/what-to-look-for-in-a-gaming-headset/#gaming-headphones-vs-gaming-headsets
https://www.soundguys.com/gaming-headset-guide-21951/
https://www.reliancedigital.in/solutionbox/how-to-choose-a-gaming-headphone/
https://www.coolblue.nl/en/advice/choose-gaming-headset.html
https://bagogames.com/how-to-choose-the-best-gaming-headset/

یک دیدگاه برای “هنگام خرید یک هدفون گیمینگ مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه