دسته بازی لیزری موبایل محصولی مشابه با تریگرهای مغناطیسی می‌باشد. این نوع کنترلرها با ایجاد و انتقال انرژی الکتریسیته بر روی صفحه گوشی، عمل لمس را انجام می‌دهند. محبوبیت فراوان بازی‌های موبایل و تریگرهای گیمینگ بر ضرورت آشنایی کامل با این محصولات می‌افزاید. از این روی در این مقاله سیر تا پیاز دسته بازی لیزری را مورد بررسی قرار داده‌ایم!

دسته بازی لیزری موبایل چیست؟

دسته لیزری موبایل

 

دسته بازی لیزری با ایجاد انرژی الکتریسیته عمل تاچ بر روی صفحه نمایش موبایل را به اجرا می‌رساند. این نوع تریگرها سرعت بالایی دارند و در کمتر از ۰.۰۱ ثانیه عمل لمس را انجام می‌دهند. همچنین مزیت دیگری به نام حالت انفجاری یا توربو هم دارند؛ که به لطف آن می‌توانید چندین تیر را در کمتر از یک ثانیه روانهٔ حریفان کنید.

اما آیا این دسته‌ها برای شما مناسب می‌باشند؟ اگرچه پرسش ساده و واضح است اما پاسخ آن می‌تواند به جزئیات بسیاری بستگی داشته باشد. چندین عوامل از سازگاری با گوشی موبایل تا کاربرد، طول عمر محصول (یا باتری) و سلیقهٔ شخصی و… در آن تاثیر گذارند. با این حال در ادامه می‌توانید اساسی‌ترین پرسش‌ها را به همراه پاسخ آن دریابید!

عملکرد دسته بازی لیزری موبایل چگونه است؟

همانطور که اشاره شد این دسته‌ها عمل لمس بر روی صفحه گوشی را شبیه سازی می‌کنند. همچنین سرعت بالایی دارند و با قابلیت توربو، برتری ویژه‌ای را به ارمغان می‌آورند. اما این تمام ماجرا نیست!

در مواقع بسیاری برای دکمه‌های دسته بازی لیزری، از کلیدهای مکانیکی استفاده می‌شود. پیش از صحبت درباره آن بهتر است اشاره کنیم که این نوع کلیدها با دسته بازی مکانیکی تفاوت زیادی دارند.

در حقیقت کلیدهای مکانیکی، دکمه‌ای مشابه موس گیمینگ دارند. اگر شماهم تجربهٔ پی‌سی گیمینگ را داشته باشید، قطعا با حس ترد و لذت بخش کلیک موس همزمان با شلیک گلوله آشنا هستید. این مورد دیگر برتری اساسی این تریگرها است. شما می‌توانید با سفارش « دسته لیزری موبایل مدل js 30 » این حس لذت بخش را هر روز بچشید!

طول عمر باتری‌های دسته بازی لیزری موبایل چقدر است؟

دسته لیزری موبایل

معمولا هربار شارژ امکان ده‌ها ساعت بازی را فراهم می‌کند.

به طور کلی دسته بازی لیزری انرژی زیادی مصرف نمی‌کند. مثلا « دسته بازی GameSir مدل F4 Falcon » به یک باتری ۹۰ میلی‌آمپری مجهز است و با هر شارژ بیشتر از ۳۰ ساعت در خدمت شما خواهد بود. تقریبا تمامی این تریگرها باتری زیر ۱۰۰ میلی‌آمپر دارند اما مدت‌ها بازی سرگرم کننده و لذت بخش امکان پذیر را ممکن می‌کنند.

دسته بازی لیزری موبایل چه تفاوتی با دیگر تریگرها دارد؟

تریگرهای موبایل در انواع لیزری، مغناطیسی و مکانیکی ساخته می‌شوند

این نوع دسته مشابه تریگر مغناطیسی بوده اما به قابلیت حالت انفجاری هم مجهز می‌باشد. در مقایسه با تریگرهای مکانیکی عملکردی کاملا متفاوت دارند. دسته بازی لیزری نیازمند باتری و شارژ بوده درحالی که گیم پد مکانیکی تنها با انتقال الکتریسیته بدن و فشار ماشه کار می‌کند. همچنین سرعت و نحوهٔ عملکرد آنها متفاوت می‌باشد. ما هنگامی که « دسته بازی لیزری مدل AK01 » را بر روی یکی از گوشی‌های متوسط تست کردیم، با واکنشی سریع‌تر از دسته مکانیکی یا حتی لمس انگشت مواجه شدیم. اگرچه فهمیدیم رسیدن به درجه عالی با این دسته‌ها نیز نیاز به کمی تمرین و عادت دارد.

دسته بازی لیزری موبایل مناسب چه گوشی‌هایی می‌باشد؟

 دسته لیزری موبایل

 

تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS با کنترل کننده‌های لیزری سازگارند. البته باید دقت کنید که هر محصول برای ضخامت و اندازه خاصی ساخته می‌شود. در میان محصولات فروشگاه هینتو، تمامی اطلاعات لازم برای خرید در دسترس شماست و می‌توانید سازگاری کامل هرکدام از دسته‌های بازی لیزری را پیش از سفارش بررسی کنید.

دسته بازی لیزری موبایل برای چه صفحه نمایش‌هایی مناسب است؟

رایج‌ترین نوع صفحه‌های لمسی برای تبلت یا گوشی موبایل «خازنی پیش‌بینی شده» نام دارد. این نوع صفحه‌ پس از لمس انگشت، به الکتریسیتهٔ ساکن بدن واکنش نشان می‌دهند. همزمان با آن کمی شارژ الکتریکی هم به کاربر منتقل می‌شود و در نهایت این کاهش بار باعث شناسایی محل لمس می‌شود. این نمایشگرها نسبت به فرمان‌های چند لمسی هم حساس بوده و به طور کامل با تریگرهای لیزری سازگارند.

برای مثال شما می‌توانید « دسته بازی لیزری Memo » را به همراه بیشتر گوشی‌های اندروید و iOS استفاده کنید. بدین ترتیب از شر مشکلات بسیاری از جمله خسته شدن دست، تاخیر در عملکرد دکمه‌ها و کاهش سرعت عمل در امان بمانید!

اما ممکن است برخی از گوشی‌ها با نمایشگرهایی متفاوت ساخته شده باشند؛ که به فشار حساسند یا کارکردی متفاوت دارند. برای مثال نوعی به نام «موج آکوستیک سطح» وجود دارد. امواج فراصوت بر روی سطح این نمایشگر وجود دارند و هنگامی که صفحه لمس می‌شود، بخشی از موج جذب می‌شود. بدین ترتیب محل لمس شناسایی شده و عمل تاچ صورت می‌گیرد. اما معایب چنین مدل‌هایی در اینجاست که پس از قرار دادن گیم پد (به دلیل فشار بر روی صفحه یا مسدود شدن بخشی از آن) کاربر با تداخل لمسی مواجه می‌شود.

آیا دسته بازی لیزری موبایل با گلس سازگار است؟

 

همانطور که استفاده از گلس برای عمل لمس و استفاده از گوشی در حالت معمولی تداخلی ایجاد نمی‌کند، در ترکیب با تریگر و دسته بازی لیزری نیز مشکلی ندارند. اما برای اطمینان می‌توانید از گلس‌های مخصوص گیمینگ استفاده کنید که بسیار نازک، مقاوم و حساس می‌باشند. ما در فروشگاه هینتو گلس مخصوص بازی سان‌شاین را برای انواع گوشی‌های اندروید و iOS آماده کردیم. با ورود به دسته بندی « گلس گیمینگ » می‌توانید از مزایا و موجودی آن برای گوشی خود آگاه شوید!

دسته بازی لیزری موبایل مناسب چه بازی‌هایی می‌باشد؟

تقریبا تمامی بازیکنان از دسته بازی لیزری برای شرکت در بازی‌های مسابقه‌ای استفاده می‌کنند. در این میان بیشترین موارد به سبک تیراندازی همچون: کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل، قوانین بقا‌‌ء (Rules of Survival)، موبایل لجندز، فورتنایت و دیگری بازی‌های مشابه اختصاص یافتند. این امر به ۲ دلیل اتفاق می‌افتد:

۱. نیاز به سرعت بالا

تقریبا بیشتر بازی‌های اندروید به عکس العمل فوق سریع نیاز ندارند. اما شرکت در نبردهای بتل رویال یا مبارزه‌های سطح بالایی چون کالاف دیوتی مولتی پلیر، بدون واکنش برق آسا ممکن نخواهد بود. اگر لاکپشتی حرکت کنید و نتوانید حریف خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از پای درآورید او دخل شما را می‌آورد.

۲. سازگاری بیشتر با سبک شوتینگ

قابلیت حالت انفجاری این روزها بیشتر با بازی‌های مبارزه‌ای سازگار است. شما می‌توانید کلید توربو را بر روی ۳ لمس تنظیم کنید و پس از شرکت در مبارزه، تنها با یک اشاره چندین گلوله به سوی حریف پرتاب کنید. اگر بخواهید این کار را در طولانی مدت و بدون تجهیزات انجام دهید خسته می‌شوید یا حتی ممکن است به خودتان آسیب برسانید. اینجاست که تریگرهای لیزری به کمک شما می‌آیند.

دوست دارید به جمع پرو گیمرها و برترین هفت تیر کش‌های موبایل گیمینگ بپیوندید؟ بررسی «دسته بازی موبایل مدل S1» را از دست ندهید.

چه کلیدهایی بر روی دسته بازی لیزری موبایل قابل تنظیم می‌باشند؟

این امر تا حد زیادی بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. اکثر بازی‌های نام برده شده قابلیت سفارشی سازی تمامی کلیدها را در اختیارتان قرار می‌دهند. بدین ترتیب می‌توانید هر ترکیبی مانند «نشانه گیری و شلیک»، «دوییدن و شلیک» یا «شلیک و بارگذاری مجدد» و… را برای دستیابی به بهترین عملکرد خود استفاده کنید.

عملکرد کلید توربو دقیقا به چه شکل است؟

هنگامی که حالت توربو را فعال کنید، فشردن دکمه‌ها عملکردی متفاوت نشان می‌دهند. در این حالت به جای اینکه دائما به سیستم گزارش دهید صفحه لمس می‌شود، جریان به طور سریع قطع و وصل می‌شود. بدین ترتیب با فشردن کلید رفتاری که دریافت می‌شود چندین لمس سریع و پشت سرهم است. این عمل حالتی سریع‌تر از حد معمول دارد.

فرض کنید شما اسلحه‌ای تک تیر با ۳۳ آسیب در اختیار دارید. حالا دوست دارید تنها با یک اشاره چیزی حدود ۱۰۰ آسیب به حریف خود وارد کنید؟ خب… تنها کافی‌ست یک تریگر مناسب همچون « دسته بازی لیزری موبایل مدل X9 » را اختیار کنید. حالا حالت انفجاری را مطابق دستور العمل تریگر فعال کنید و مرگ آفرین‌ترین گیمر بازی باشید.

ناگفته نماند که این قابلیت برای اسلحه‌های اتوماتیک هم کاربردی‌ست و با شلیک تک تیر می‌تواند تا ۴۰ درصد لگد اسلحه را کاهش دهد.

سخن پایانی

تریگرهای لیزری نوعی بهینه برای بازی‌های بتل رویال و تیراندازی می‌باشند. همچنین قابلیت‌های ویژه‌ای چون حالت انفجاری دارند که در دیگر دسته‌های بازی مشاهده نمی‌شوند. کلیدهای مکانیکی، واکنش سریع و طراحی ارگونومیک مزایای اصلی آن به شمار می‌روند و می‌توانند برترین متحد شما در طول بازی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه